15 feb 2011

geitenhuiden looien








Bioboerin Pascalle leert me hoe dat gaat, stukje tarte au citron erbij...

Kippen lopen vrij rond op het erf, een dik varken, staat te knorren in zijn ruime ren, moeder en dochter kat komen nieuwsgierig kijken , de dwerggeit heeft al 2 jonkies.

Moeders is erg lelijk, maar haar zonen om op te eten...

Dat gaat niemand doen, ze gaan naar de buurman. Pascalle zegt dat bokken beter grazen dan de geitendames, ze eten alles, bramen , brandnetels.

Dat wist ik nog niet, of ja , nou je het zegt, dat is bij de lammetjes ook al te zien.

Het varken wordt vandaag geslacht.

Pascalle heeft de weckglazen al op de kachel staan.



3 opmerkingen:

  1. Je vroeg wat ik doe met mijn zelfgemaakte spulletjes? Verkopen in winkeltjes. Op het moment nog maar in een maar hoop binnenkort ook in andere winkeltjes! En ik sta af en toe op een markt (zeg 2x per jaar :))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bijzonder hoor. Ook mooi die vellen vind ik. heerlijk lijkt me die taart trouwens.
    Een hele gezellige zondag toegewenst,
    lieve groet van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow, die geitenvellen zien er mooi uit! Ik heb al meerdere methodes geprobeerd maar zo mooi als op jouw foto krijg ik ze niet.
    Hoe doe je dat precies?
    Vriendelijke groet, Imar
    ifaasen@ziggo.nl

    BeantwoordenVerwijderen